سودآورترین سیستم معاملاتی فارکس چیست؟
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

اولین چیزی که باید در مورد فارکس بدانید این است که هیچ جام مقدسی در تجارت وجود ندارد – هیچ استراتژی یا سیستمی وجود ندارد که 100٪ سود تضمین شده باشد. در این مقاله ما دو گروه گسترده از ابزارهای معاملاتی را مورد بحث قرار خواهیم داد که کم و بیش همه شاخص های معاملاتی موجود را طبقه بندی می کنند.

آنها می گویند که همه معامله گران موفق سود متفاوتی کسب می کنند و همه معامله گران بازنده به یک شکل ضرر می کنند. با توجه به تنوع و تطبیق ابزارهای معاملاتی در دسترس معامله گران فارکس، و در عین حال، تعداد انگشت شماری از اشتباهات رایج معاملاتی که ممکن است انجام شوند، پذیرش این امر سخت نیست. برای موفقیت، هر معامله‌گری باید زمان بگذارد تا استراتژی‌های معاملاتی و سیستم‌های معاملاتی مختلف را امتحان کند تا ببیند کدام یک برای آنها کار می‌کند.

سودآورترین سیستم معاملاتی فارکس از 50 درصد از یک استراتژی تشکیل شده است که شما کاملاً آن را درک می کنید، و 50 درصد دیگر استراتژی است که می توانید به طور مداوم با صبر و اطمینان دنبال کنید، که تنها زمانی اتفاق می افتد که به اندازه کافی به استراتژی اعتماد کنید تا نتیجه را به دست آورید. برگشت. به ما اجازه دهید با معطوف کردن توجه شما به یک واقعیت بسیار مهم که ممکن است روزی حساب معاملاتی شما را نجات دهد، بر 50٪ دومی تأکید کنیم. اکثر معامله گران نه به دلیل نقص در سیستم خود، بلکه به دلیل نقص در نظم و انضباط خود در اجرای آن شکست می خورند.

بیشتر بدانید:

بهترین سیستم های معاملاتی رایگان فارکس

بلوک های سازنده استراتژی

در ابتدای سفر، یک معامله گر مبتدی به سرعت متوجه می شود که یک پالت غنی از ابزارها در معاملات فارکس در دسترس است. فضای زیادی برای خلاقیت وجود دارد. گاهی اوقات، یک معامله گر یک استراتژی را در قالب تکنیک ها و سبک های از پیش تعیین شده قرض می گیرد و سپس آن را مطابق میل خود تنظیم می کند.

بیشتر اوقات، معامله‌گران از صفر شروع می‌کنند و به تدریج ترکیبی از تکنیک‌های نمودار، شاخص‌های فنی، اندیکاتورهای بنیادی و سبک‌های معاملاتی را ایجاد می‌کنند. سپس در حین پیشرفت به طور مداوم استراتژی را شکل می دهند، شاید ترفندهای جدیدی را اضافه کنند یا از آنچه که منسوخ تلقی می شود خلاص شوند. یک استراتژی با معامله‌گر تغییر می‌کند، معامله‌گر با بازار تغییر می‌کند، و بازارها با زمان تغییر می‌کنند.

ابزارهای فنی

تجزیه و تحلیل فنی به نمودار محدود می شود. یکی از فرضیه های تئوری داو را به عنوان پیش فرض می گیرد - بازار همه چیز را تخفیف می دهد. هر عاملی که بر عرضه یا تقاضا تاثیر داشته باشد، ناگزیر در قیمت منعکس خواهد شد و کارشناسان فنی مدعی هستند که در نمودارها منعکس خواهد شد.

پرایس اکشن

نمودارها از فیلد زمان/قیمت ساخته می‌شوند که اکشن قیمت روی آن نمایش داده می‌شود که گویی روی یک بشقاب است و منتظر تفسیر شماست. مهم نیست که از کدام سبک معاملاتی استفاده می کنید - موقعیتی بلند مدت یا کوتاه مدت درون روزی - همه چیز با نمودار شروع می شود. همیشه اینطور نبود، اما اکنون آنچه که مطلوب ترین روش نمودار اکشن قیمت در جهان، نه تنها برای بازار فارکس، در نظر گرفته می شود، کندل ژاپنی است. این روش حدود 300 سال قدمت دارد و استراتژی های معاملاتی تنها بر اساس خواندن الگوهای شمعدانی وجود دارد.

برای اینکه بهتر بدانید پرایس اکشن چیست روی لینک https://dailypriceaction.com/blog/what-is-forex-price-action/ کلیک کنید!
الگوهای شمعدان

این استراتژی‌ها تا حدودی ذهنی هستند، زیرا همیشه درجه‌ای از اختلاف بین الگوی مثال و آنچه در نمودارهای خود می‌بینید وجود دارد. این امر فضایی را برای تفسیر و تصمیم گیری در دست معامله گر باقی می گذارد. به عنوان یک نکته جانبی، چه می خواهید در تفسیر نمودارها آزادی داشته باشید، یا تجارت از نوع الگوریتمی را ترجیح می دهید که جایی برای مناظره شخصی باقی نمی گذارد، این چیزی است که باید خودتان به عنوان یک معامله گر به آن پی ببرید.

هیچ کس دیگری نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد. شاید شایان ذکر باشد که تجارت الگوریتمی بیشتر آموزشی و مبتنی بر قوانین است و بنابراین احتمالاً برای معامله گران مبتدی ایمن تر است. استراتژی‌های مبتنی بر الگوی شمعی ممکن است برای بازارهای مالی مختلف و در بازه‌های زمانی مختلف استفاده شوند. درک آنها به عنوان یک مفهوم ساده است، اما اغلب دقت سیگنال ندارند.

اگر آلفا و امگا استراتژی معاملاتی شما نیستند، کندل‌ها و تنوع آن‌ها، مانند Heikin-Ashi، ممکن است یک زمین ساختمانی محکم باشند. اکنون که نمودارهای شما عملکرد قیمت را مشخص کرده اند، بیایید در مورد ساختارهای حمایتی شما صحبت کنیم. در مبانی معاملات پرایس اکشن مشاهده ای نهفته است که بازار اغلب سطوح قیمت را بازبینی می کند، جایی که قبلاً معکوس یا تثبیت شده بود - این مفهوم سطوح حمایت و مقاومت را وارد معامله می کند.

سطوح حمایت و مقاومت

سطوح حمایت و مقاومت کمتر خطی هستند که به طور دقیق برای یک پیپ تعریف شده است، و بیشتر منطقه ای هستند که بسته به بازه زمانی مورد نظر شما می تواند از یک زوج تا چند ده پیپ در عرض متغیر باشد. معامله گران به طور کلی از معامله در نزدیکی سطوح S&R خودداری می کنند، زیرا مشخص نیست که آیا قیمت کاهش می یابد یا شکسته می شود. رایج‌ترین، اگرچه نه لزوماً سودآورترین سیستم فارکس که S&R را در بر می‌گیرد، معاملات شکست‌آمیز است.

برک آوت ها

هنگامی که یک شکست رخ می دهد و با بسته شدن شمعی به طور منطقی فراتر از یک سطح تأیید می شود - این به عنوان سیگنالی عمل می کند که بازار حرکت بیشتری در جهت شکست دارد. علاوه بر سطوح S&R، معامله‌گران فنی ممکن است از الگوهای نموداری مانند کانال‌های روند، مثلث‌ها یا تکنیک‌های نموداری مانند الگوهای اصلاح فیبوناچی برای کمک به پیش‌بینی اقدام قیمت استفاده کنند.

ردیابی های فیبوناچی

به یاد داشته باشید که از آنجایی که نمودار یکسان ممکن است از الگوهای متفاوتی برای معامله‌گران مختلف به نظر برسد، ممکن است سیگنال‌های مخالفی را نیز تولید کند که به نواقص روش اشاره می‌کند. در مورد فیبوناچی، تکنیک هایی که شامل داده های خارج از بازار هستند، مانند 23.6 درصد، عددی به ظاهر تصادفی و نامربوط که نه توسط نیروهای بنیادی و نه توسط نیروهای فنی توضیح داده می شود، از نظر برخی از نظر روش شناختی مشکوک تلقی می شوند.

معامله گران Retracement از نظریه موج الیوت به عنوان مبنایی استفاده می کنند که نشان می دهد بازار در امواج حرکت می کند. پس از یک حرکت قابل توجه، حرکت کوچکتر به شکل عقب نشینی یا اصلاح صورت می گیرد، زیرا قیمت دارایی با روند واقعی خود تنظیم می شود. هر کسی که تا به حال نموداری را دیده باشد، متوجه چیزی مشابه خواهد شد.

با این حال، این ادعا که نسبت های فیبوناچی به طور دقیق نوسانات را پیش بینی می کنند، حداقل بسیار شجاعانه است. به عنوان یک معامله گر مبتدی که علاقه مند به جستجوی الگوهای نمودار است، به یاد داشته باشید که مغز انسان بسیار تلقین کننده است و برای دیدن نظم حتی در تصادفی ترین داده ها طراحی شده است. فقط به این دلیل که مغز آن را می بیند، به این معنی نیست که واقعاً آنجاست.
دنبال روند

اوج معاملات فنی ترکیبی از دو فرض دیگر داو است - روندهای بازار، و تا زمانی که سیگنال های قطعی خلاف آن را ثابت کنند، روند رو به رشد است. روند یک شرایط بازار است که حرکت قیمت در یک جهت آشکار برای یک دوره زمانی طولانی حرکت می کند، و اگر همه معامله گران با یک چیز موافق باشند، این است که روند دوست شماست.

معامله گران مالی طرفداران بزرگ اندازه گیری روند و دنبال کردن روند هستند و شاخص های فنی مختلفی برای پشتیبانی از استراتژی های خود دارند. بسیاری از اندیکاتورهای موجود در پلتفرم معاملاتی شما، از میانگین متحرک، MACD و Stochastic کلاسیک، تا Ichimoku عجیب‌تر، همگی برای اشاره به وجود روند و در صورت وجود، میزان قوی بودن آن طراحی شده‌اند.

چنین معامله گرانی همیشه زمانی که بازار رو به افزایش است خرید می کنند و زمانی که بازار رو به کاهش است می فروشند. آنها معمولاً شروع یک روند را از دست می دهند و هرگز در بالا و پایین معامله نمی کنند، زیرا سیستم های آنها نیاز به تأیید دارد که نوسان جدید در واقع منجر به توسعه یک روند جدید شده است، نه صرفاً عقب نشینی در روند قدیمی. .

محدوده بازارها

چیزی که نه روندی که معامله‌گران را دنبال می‌کنند و نه استراتژی‌های آن‌ها را می‌پسندند، محدوده‌بندی بازارها است. یک بازار متغییر مانند یک روند افقی است که در یک راهروی محدود، قیمت‌ها بالا و پایین می‌روند. به نظر می رسد در آن زمان ها نه یک روند صعودی و نه نزولی وجود دارد، و همه محکم می نشینند تا زمانی که یک شکست رخ دهد، و یک روند جدید توسعه یابد و مشروعیت خود را ثابت کند.

استراتژی های دنبال کننده روند

استراتژی‌های پیروی از روند، البته اگر به درستی دنبال شوند، مطمئن‌ترین و مسلماً سودآورترین استراتژی‌های معاملاتی هستند. زمانی که در درازمدت مورد استفاده قرار می گیرند، بهترین عملکرد را دارند، زیرا توسعه روندها هفته ها و ماه ها طول می کشد و ممکن است به طور بالقوه برای سال ها یا حتی دهه ها ادامه داشته باشد. از آنجایی که نسبتاً ایمن هستند، از نظر تئوری می توانند به طور متوسط ​​حدود 10-15٪ در سال بازده داشته باشند. اگر قصد دارید یک معامله گر دنباله دار باشید، باید صبور باشید و مطمئن شوید که سرمایه ریسک زیادی در اختیار دارید.

کسب 10 دلار از 100 دلار به سختی اشتهای معاملاتی شما را برآورده می کند، در حالی که کسب 1 هزار دلار از 10 هزار دلار ممکن است. حتی اگر قصد ندارید یک معامله گر فنی یا یک معامله گر بلندمدت باشید، مفهوم روند بازار باید در سیستم معاملاتی شما گنجانده شود، و اگر نه به عنوان یک ابزار اقدام اولیه، حداقل به عنوان یک اصل اساسی بازار. دانستن اینکه بازار در بلندمدت به چه سمتی می رود هرگز ضرری ندارد، به همین دلیل است که معامله گران حتی 15 دقیقه ای روزانه همیشه بازه های زمانی بزرگتر را قبل از شروع معاملات بررسی می کنند.

ابزارهای اساسی

تحلیل بنیادی، برخلاف تحلیل تکنیکال، بر نیروهای بنیادی مؤثر بر عرضه و تقاضا، به عنوان وسایل نقلیه متحرک قیمت اولیه، تمرکز دارد. تحلیلگران بنیادی ادعا می‌کنند که ممکن است بازارها در کوتاه‌مدت یک ابزار مالی را نادرست قیمت‌گذاری کنند، اما همیشه در نهایت به قیمت «صحیح» می‌رسند.

علیرغم اینکه تحلیل بنیادی تقریباً هیچ ارتباطی با عمل قیمت ندارد، در چند زمینه با تحلیل تکنیکال همپوشانی دارد. به عنوان مثال، هر دو مفهوم روند و اهمیت سطوح کلیدی را تشخیص می دهند، البته به دلایل مختلف. در مجموع، شایان ذکر است که بازار فارکس عمدتاً یک حوزه تحلیل تکنیکال است که از اصول بنیادی به عنوان شاخص های پشتیبانی یا به عنوان پایه ای برای چند استراتژی عجیب و غریب استفاده می شود.
اصول در فارکس

تحلیل فاندامنتال در بازار سهام در دورانی متولد شد که به سختی کسی در وال استریت حتی برای تعیین قیمت در نمودارها به خود زحمت می داد. از آنجایی که هیچ ترازنامه و صورت درآمد شرکت برای تجزیه و تحلیل در فارکس وجود ندارد، معامله گران ارز بر شرایط کلی اقتصاد پشت ارز مورد علاقه خود تمرکز می کنند.

تنها مشکل این است که اگرچه کشورها بسیار شبیه شرکت ها هستند، ارزها کاملاً شبیه سهام نیستند. سلامت مالی یک شرکت به طور مستقیم در قیمت سهام آن منعکس می شود. هم بهبود و هم کاهش عملکرد را می توان توسط تحلیلگران بنیادی شناسایی کرد که به پیش بینی نحوه رفتار سهام کمک می کند. با این حال، برای کشورها، بهبود عملکرد اقتصادی لزوماً برابر با رشد ارزش نسبی پول آن نیست.

بانک های مرکزی و نرخ بهره

یک بانک مرکزی به دستور دولت پاسخ می دهد و نرخ بهره را کاهش می دهد تا ارز را تضعیف کند، در نتیجه کالاهای تولید داخل را نسبتا ارزان تر می کند و صادرات را تحریک می کند. اقتصاد بهبود می یابد، اگرچه ارز ضعیف می شود. بعدی تسهیل کمی است.

زمانی که نرخ‌های بهره نزدیک یا به نقطه صفر می‌رسند، یک بانک مرکزی یک سیاست پولی تهاجمی را با هدف تزریق مقادیر زیادی پول به اقتصاد ملی به امید بهبود تورم و در نتیجه تضعیف ارز به عنوان محصول جانبی اجرا می‌کند. اما در عمل، ممکن است از طریق سفته بازی در بازارها، منجر به افزایش خروج پول ملی از خارج از کشور شود که منجر به کاهش تورم شود.

معلوم می شود که ارزش نسبی یک ارز تابعی از عوامل متعددی از سیاست های پولی ملی، شاخص های اقتصادی، پیشرفت های تکنولوژیکی جهان، تحولات بین المللی و به اصطلاح "اعمال خدا" است که هیچ کس نمی تواند آنها را ببیند. آینده. برای اکثر معامله گران، فاندامنتال ها برای همیشه به عنوان یک نوع شاخص باقی می مانند – هرگز به تنهایی به اندازه کافی قابل اعتماد نیست که هرگز ادعا کند که سودآورترین سیستم فارکس است.

همانطور که گفته شد، نبوغ بنیادگرایان به این معنی است که آنها چند استراتژی جالب را ایجاد کرده اند که ارزش تحقیق برای ایده ها را دارد. به عنوان مثال، اسکالپینگ اخبار از نظر فنی یک استراتژی مبتنی بر اساسی است، زیرا یک معامله گر اخبار منتشر شده را ردیابی می کند و بر اساس آنها عمل می کند.

قرار گرفتن در معرض بازار بسیار نادر و در عین حال قابل توجه، علاوه بر یک حساب اهرمی، مانند این استراتژی، پتانسیل یک سیستم معاملاتی فارکس سودآور است، زیرا امکان سود سریع در دستان یک معامله گر آگاه/با تجربه را فراهم می کند. مثال دیگر استراتژی های حمل و نقل تجاری است.

اینها سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و با بازدهی پایینی هستند که روی جفت ارزها کار می‌کنند که ارز پایه دارای نرخ‌های بهره بالا و ارز متقابل دارای نرخ بهره پایین است. این منجر به مبادلات مثبت می شود که می تواند در طول زمان به مقادیر قابل توجهی انباشته شود. لطفاً توجه داشته باشید که این سبک ممکن است مستلزم استقرار وجوه شما برای مدت طولانی باشد.

رویکرد مبتنی بر احساسات

یک رویکرد خاص در بازار برای اصولگرایان وجود دارد که مستقیماً از بازار سهام می آید. منطق آن این است - اگر عرضه و تقاضا چیزی است که بازار را به حرکت در می آورد، پس این بازیگر بزرگی است که بر پایه ترازو ضربه می زند که عرضه و تقاضا را حرکت می دهد. صعودی یا نزولی بودن بازار به روحیه سرمایه گذاری بازیگران بزرگ بستگی دارد و این به عنوان احساسات بازار شناخته می شود.

این مفهوم در همه بازارهای مالی از جمله فارکس مشترک است. در بورس، اگر حجم در حال افزایش باشد در حالی که بهره باز (مقدار معاملاتی که باز باقی می‌مانند) کاهش می‌یابد، به احتمال زیاد احساسات بازار در حال تغییر است و به زودی جهت آن نیز تغییر خواهد کرد. از آنجایی که بازار فارکس در خارج از بورس معامله می شود، ردیابی حجم معاملات یا اندازه گیری سود باز به روشی که در بازار سهام انجام می شود غیرممکن است.

بهترین چیز بعدی که به معامله گران کمک می کند تا احساسات بازار را بسنجند، گزارش "تعهد معامله گران" برای بازار آتی فارکس است. CoT پوزیشن های خرید و فروش خالص که توسط معامله گران سوداگرانه و سرمایه گذاری گرفته شده است - اساساً احساسات بازار - را اندازه گیری می کند و توسط کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده به صورت هفتگی منتشر می شود.

پیروی از CoT هیچ نقطه دقیقی برای ورود یا خروج ارائه نمی دهد، اما ایده ای از حال و هوای بازار ارائه می دهد. به طور خاص، این روش ممکن است با روش‌های تحلیل تکنیکال ارتقا یابد، و سپس در نهایت به یک سیستم بالقوه سودآور درازمدت فارکس تبدیل شود، که نه تنها از روند پیروی می‌کند، بلکه نوسانات را نیز جلب می‌کند.
نتیجه

بسیاری از سیستم های معاملاتی فارکس سودآور وجود دارد. تعیین اینکه کدام یک سودآورتر است غیرممکن است، زیرا واقعاً به ترجیحات فردی بستگی دارد. میزان سودآوری یک سیستم فارکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که از معامله گر شروع می شود و به بازار ختم می شود. استراتژی‌های پرطرفدار در بازارهای متغیر عملکرد ضعیفی دارند و استراتژی‌های بلندمدت در بازه‌های زمانی کوتاه شکست می‌خورند. معامله گران تهاجمی نمی توانند یک ماه صبر کنند، در حالی که معامله گران دقیق حاضر نیستند پول خود را با معاملات روزانه به خطر بیندازند.

با استفاده از ابزارهای مختلف، یک معامله گر آزاد است تا استراتژی خود را ایجاد کند یا یک استراتژی موجود یا هر دو را سفارشی کند، و چندین استراتژی آماده برای اعمال به میل خود دارد. در هر صورت، درک عمیق از نحوه عملکرد یک استراتژی و همچنین نظم و انضباط برای پیروی از آن همیشه مورد نیاز است. تقریباً می توان گفت که یک سیستم معاملاتی فارکس فقط به اندازه سودآوری است که معامله گر از آن استفاده می کند.

برای شرکت در دوره رایگان آموزش فارکس کلیک کنید!





:: برچسب‌ها: فارکس , ترید , تریدر ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: